Fantasy met wat humor

Nadra 31 maart 2024
"Stad vol Geesten" van V.E. Schwab is gewoonweg fantastisch! Het is een boek dat je oppakt en niet meer neerlegt totdat je het uit hebt. Schwab heeft een ongelooflijk talent om een wereld te creëren die zo levendig en meeslepend is dat je er helemaal in wordt gezogen.

Het verhaal volgt Cassidy Blake, een meisje dat geesten kan zien en met haar ouders door Europa reist voor een tv-programma over spookachtige locaties. Maar wanneer ze in Edinburgh belandt, ontdekt ze een stad vol geheimen en geesten die haar wereld op zijn kop zetten.

Wat ik echt leuk vind aan dit boek is de perfecte balans tussen spanning, humor en mysterie. Schwab heeft een geweldige schrijfstijl die heel gemakkelijk wegleest, dus je vliegt gewoon door de pagina's heen zonder er erg in te hebben.

De personages zijn ook fantastisch. Cassidy is een geweldige hoofdpersoon die echt tot leven komt op de pagina's, en haar vriendschap met de geest Jacob is hartverwarmend en intrigerend tegelijk.

Al met al, als je op zoek bent naar een boek dat je meeneemt op een avontuurlijke reis vol geesten, mysterie en vriendschap, dan is "Stad vol Geesten" absoluut een aanrader!

Meer recensies van Nadra