leuk begin van een feelgood serie!

Nancy De Brucker 23 augustus 2021
Laurie heeft een theewinkeltje in Valerie Lane en ze heeft het de naam ‘Laurie’s Tea Corner’ gegeven. Zij heeft het winkeltje nu al zes jaar. Laurie hecht veel waarde aan de sfeer en brengt haar grootste tijd door met het zoeken naar nieuwe theesoorten. Ze wil altijd het beste voor haar klanten en die weten dat te waarderen omdat haar theesoorten van heinde en verre komen. Haar theesoorten zijn dan ook nog eens gewoon goed voor lichaam en ziel.
Valerie Lane is een steegje in Oxford, Engeland. Er zijn precies zes winkels waarvan er nu nog eentje leeg staat. Je had Laurie’s Tea Corner, Keira’s Chocolates, Ruby’s Antiques, Susan’s Wool Paradise en tot slot Orchid’s Gift shop. Van oudsher werd dit schattige kleine straatje door vrouwen bewoond.
De vijf winkeleigenaressen ontmoeten elkaar iedere woensdagavond om gedachten te wisselen, te roddelen en samen een lekker kopje thee te drinken met lekkers uit Keira’s chocoladewinkel. Het is niet alleen dat, maar ze helpen elkaar waar ze kunnen, ondersteunen elkaar en dat vooral om dat ze weten hoe moeilijk het is om met de grote ketens te concurreren.
Ieder draagt zo zijn eigen rugzakje en ze zijn blij dat ze zo’n hechte en bijzondere vriendschap met elkaar delen. Ze helpen elkaar als er iemand het niet meer alleen aankan. Wat ze ook gemeen hebben met elkaar is, dat ze dezelfde humor delen en er wordt wat afgelachen.
Laurie vertelt hen op een dag dat ze echt smoorverliefd is op iemand maar als het op mannen aankomt dan lopen de dingen niet van een leien dakje. Zes maanden had ze haar gevoelens voor zichzelf gehouden en ze is dan ook wat blij dat ze het nu eindelijk heeft verteld. Ze wordt meteen rood in het bijzijn van een man en kraamt er onzinnige dingen uit wat ook al niet helpt. Waarom was dat hele gedoe met mannen zo gecompliceerd?

Deze serie bestaat uit zes delen en heet Valerie Lane. Wat dat precies inhoudt wordt al uit de doeken gedaan in de proloog. Verder in het verhaal wordt daar ook nog meer info over gegeven.
Dit verhaal draait nu om Laurie die haar theewinkeltje heeft op de hoek van Valerie Lane. Tevens zijn daar de andere vijf vrouwen die ongeveer dezelfde leeftijd hebben en die daar ook hun eigen winkeltje uitbaten. Het leuke aan dit verhaal is, dat ze evengoed met elkander kunnen opschieten.
Vanaf de eerste hoofdstukken krijg je veel informatie wie wie is en wat ze doen. Ook hun karaktereigenschappen komen aan bod en het is ook daarom dat ze zo goed bij elkaar passen. Ik heb voor alle zekerheid al hun informatie neergepend omdat er nog vijf andere delen komen. Het is zo leuk om te lezen hoe ze onderling met elkaar omgaan en hoe ze elkaar door dik en dun steunen.
De auteur laat ons dus kennis maken met Laurie. Haar theewinkeltje is haar alles en dat weet de schrijfster zeer goed weer te geven. Ook hoe ze over zichzelf denkt en wat voor hulp ze heeft van haar vriendinnen. Je krijgt echt een kijk hoe Laurie’s leventje eruit ziet. Laurie is iemand die meer in haarzelf moet geloven en zelfbewuster moet worden. Ook haar gedachtegangen worden weergegeven en dat is soms heel grappig om lezen.
Manuela heeft een zeer prettige schrijfstijl en dat gaat ook gepaard met de nodige humor en de hilarische toestanden dat het met zich meebrengt. Bij sommige situaties had ik dan ook een brede glimlach op mijn gezicht.
De auteur laat ons ook kennismaken met de vele theesoorten die er zijn en de melanges die worden gebruikt. Voor de echte theeliefhebber is dit dan ook dat extraatje dat je meekrijgt; ook achteraan in het boek staan recepten uit Laurie’s Tea Corner.
Verwacht geen ingewikkeld verhaal. Dit is een echt feelgood boek en is lekker luchtig om te lezen. Voor mij was het een tikkeltje voorspelbaar maar dat mocht de pret niet bederven. Ik heb van elk hoofdstuk genoten! De thema’s die aan bod komen zijn vriendschap, romantiek, lief en leed met elkaar delen.
Dit boek heeft me een paar uren aangenaam leesplezier bezorgd en kijk dan ook al uit om deel twee, ‘De Chocolaterie’ te lezen. Dit boek zal in het voorjaar van 2022 verschijnen. Ik kijk er alvast naar uit wat de vijf vriendinnen in het volgende deel gaan beleven! Voor nu 3 dik verdiende sterren!

Meer recensies van Nancy De Brucker