Recensie Wie zonder zonde is

Nancy Lutz 17 mei 2020
Toen Robert Lindstrom 11 jaar was, heeft hij zijn vriendje Max Sander doodgeslagen met een stuk beton. Tenminste, dat is de officiële lezing. Hij is nooit veroordeeld vanwege zijn jonge leeftijd. Maar waar rook is, is vuur…
Robert is nu 39 jaar, leeft een teruggetrokken leven, heeft een baantje bij een krant en is mensenschuw.
Als journaliste Lexa bij hem op de stoep staat met de mededeling dat ze een boek over hem wil schrijven, is Robert in eerste instantie huiverig. Omdat hij niks te verliezen heeft, besluit hij mee te werken, want heeft hij Max echt vermoord of zit het toch anders in elkaar?

Wie zonder zonde is, is het 2e boek, zelfstandig te lezen, boek met Inspecteur Carl Edson in de hoofdrol.
Echt heel spannend wordt het nergens, maar het boek blijft wel boeien en heeft een totaal onverwachte plot.
Bo Svernström heeft een fijne schrijfstijl, schrijft korte hoofdstukken en laat de vaart erin.
Af en toe wordt je heen en weer gegooid tussen, vermoedelijke, daders die dan toch weer niet de dader kunnen zijn.
Ik vind dit boek een echte aanrader en geef het 4 ****

Spanning: 7 punten