Matig

Nancy Lutz 23 augustus 2020
Als de 8-jarige Linus even alleen in de auto achterblijft, omdat zijn vader iets is vergeten, gaat de auto rollen. Tot verbijstering van iedereen, rijdt hij tegen Linus’ leraar meester Dieter aan, die daardoor komt te overlijden.
Dieter blijkt in het afgelopen schooljaar, Linus nogal gepest en dwarsgezeten te hebben.
Vader Stef, moeder Esther, zusje Annabel en Linus zelf, komen in een wirwar van roddels, leugens, beschuldigingen en aannames terecht. Ze worden buitengesloten en moeten opboksen tegen de buitenwereld.
Was het een gruwelijk ongeluk of is er wellicht meer aan de hand?

Zullen we het liefde noemen? Is geschreven door de Vlaamse schrijfster Tine Bergen.
Op de cover staat dat het een psychologische thriller is, maar iv vond het meer een roman.
Het verhaal komt niet echt lekker op gang, heeft geen spanning, bevat veel herhalingen een redelijk plot.
Ik vond het rommelig, niet samenhangend en verleden en heden worden niet aangegeven, waardoor het niet lekker leest.
Uiteraard is het in Vlaams geschreven en ik heb daar wel veel leuke woorden/uitdrukkingen uitgehaald. Wat is een koeltoog?
Het in Nederland beroemde kopje suiker bij de buren lenen, wordt in dit boek beschreven als het lenen van het ‘occasionele bouillonblokje’.

Ik mocht dit boek lezen voor de ThrillZone Leesclub

Meer recensies van Nancy Lutz