Recensie Malorie

Nancy Lutz 19 december 2020
Recensie Malorie – Josh Malerman
2 Jaar na de uitputtende, geblindeerde, roeitocht naar vrijheid, wonen Malorie en haar kinderen in de Jan Tucker Blindenschool.
Als er chaos uitbreekt, weten ze te ontsnappen en komen terecht in Kamp Yadin; een leegstaand zomerkamp.
Daar blijven ze 10 jaar wonen, tot ze van een man te horen krijgen dat sommige dierbaren van Malorie nog leven. Hij noemt zich volksteller maar Malorie vertrouwt het niet, is het een echt mens of is het een wezen…
Ze besluiten om op reis te gaan om te zoeken naar de dierbare(n) van wie ze dachten dat ze allang overleden waren.
Er is een oud vervoersmiddel in ere hersteld op 50 kilometer afstand en ze vertrekken. Het wordt een reis met ups en downs. Zullen ze het redden?

Malorie is het vervolg op De kooi/Bird box.
Ik had van dit boek weer zo’n bloedstollend spannend verhaal verwacht. Helaas viel dit een beetje tegen.
Het verhaal gaat pas een beetje los vanaf bladzijde 150, maar echt superspannend wordt het niet.
Er komen wel wat mooie omstandigheden naar voren; de uitvinding van Tom en het grote geheim van Olympia.
Ondanks dat dit boek het niet haalt bij zijn voorganger De Kooi, geef ik het toch 3,5 ster. Mede omdat Malerman een fijne schrijfstijl heeft en de personages prima zijn uitgewerkt.
Ik mocht dit boek lezen voor de ThrillZone Leesclub.

Meer recensies van Nancy Lutz