Stormachtig

Natasja (Tazzy) J. 12 augustus 2020
In dit boekje nemen diverse auteurs je mee door veschillende stormen. Sommige zijn echte stormen, maar ook zijn er stormen in iemands leven of hoofd, stormen die elk mens wel een beetje herkent. Veel verhalen spelen zich af tijdens de storm Ciara. Het boekje neemt je mee naar het eiland Vlieland, waar de auteurs graag samen komen.

Ze zijn allemaal van goede kwaliteit en lezen erg vlot.

Er staan verhalen in voor iedereen. Je kunt je altijd wel in een verhaal vinden. Spookachtig verhaal over een zeedraak. Bevallen in en zware storm,op een eiland dat een bevallngsverbod heeft. Een verdrietig verlies. Een moeder met een lijk op het strand, in het zeewater. Een romantisch tripje, dat helemaal mis gaat. Paardrijden un de storm. In een heftige storm terechtkomen, tijdens een kampeertrip. Waternimf, die de auteurs mee neemt door de tijd. Herinneringen aan het eiland, met een trieste afloop. Heel aangrijpend. De zee geeft en neemt. Een zoektocht naar een vermiste vriendin. Dat zijn allemaal dingen, die in dit Godijntje voorkomen.

Het lettertype leest fijn, de verhalen zijn, kort maar krachtig en smaken naar meer.

Ik weet nog dat de auteurs vastzaten op het eiland met de storm. De storm heeft ze genoeg ideeën gegeven, om over te gaan te schrijven. Elk verhaaltje heeft een korte inleiding van de desbetreffende auteur.

Je vliegt er doorheen. Spannende en aangrijpende verhalen. Terwijl de wind je om de oren vliegt en je de schuimkoppen op het water ziet...... Het is een sfeer, waar ik van hou. Dit boekje krijgt van mij 4 sterren.****.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.