Goed vervolg

Natasja (Tazzy) J. 18 december 2019
Marguerita le Roy- Midland 2: Het Pact

Dit boek speelt zich af in het duistere Midland. Het is een dystopische, deprimerende wereld, waar niemand vast wil zitten. Er zijn maar weinig levende zielen te vinden. Het is een soort tussenwereld, waar sommigen heengaan als ze doodgaan.
Sam is in Midland omdat ze haar broertje Caleb wil redden. Hij is in de handen gekomen van het ultieme kwaad ( of is hij zelf het kwaad?). Caleb wordt tegen haar opgezet. Zij wil hem redden, terwijl iedereen hem wil vernietigen. Ze leert haar krachten verder te gebruiken, ze staat er zelf, soms ook versteld van. Dat gaat een richting op, die erg cool is. Maar ook emotioneel gezien, staat haar veel te wachten. Verteerd het haar of niet?
Het boek moest echt even op gang komen. De eerste 100 tot 150 blz, kom je weer in het verhaal. Leer je de connecties weer kennen, tussen Sam, Matt en Daron. Daarna begint de spanning en bouwt het steeds meer op, naar het einde. Maar ik had deze spanning, graag eerder in het verhaal gezien. Ik heb er ook andere boeken naast gelezen, omdat deze duistere wereld me vaak echt even te veel werd. Gelukkig zijn er ook luchtige momenten. Er is humor in de vorm van plagerijtjes, jaloezie en echte vriendschap. Ik hou van duister, maar ik vond boek 1 beter, omdat daar ook de gewone wereld inzat. Dat zorgde voor een goede afwisseling. Nu was het te donker voor mijā€¦.
Mooie stukjes vond ik bijvoorbeeld het stuk over Daron zijn verleden. Daarmee wordt er veel duidelijk voor Sam. Maar ook waarom hij zo is geworden. Dat was nogal een mysterie en ik ben blij dat ik eindelijk iets meer over hem weet.
Er staat behoorlijk veel dialoog in dit boek. Maar dat leest erg lekker. Dat zuig je als lezer op en het is alsof je er bij bent. Beeldend geschreven.
Caleb zijn lichaam en wil worden langzaam overgenomen door heel veel entiteiten, die hem willen kneden en gebruiken. Je hoopt dat hij er tegen gaat vechten en dat het lukt. Als is het alleen maar voor Sam.
Het einde is open. Ik wil weten wat er van de Ouden terecht is gekomen. Komen ze weer in de gewone wereld terecht? Wie is er nu echt dood en kunnen ze (over)leven in de gewone wereld? Komen ze ooit weg uit Midland en is Caleb te stoppen?
Ik geef dit boek een 7. Dat zijn 3,5 sterren.

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.