Wow

In dit Engelstalige boek volg je het leven van Yana. Ze is een wetenschapper. Haar specialiteit is de Nano technologie. Ze heeft een programma opgezet, om mensen beter te maken/ te verbeteren. Als zij zelf een ongeluk krijgt met dodelijke gevolgen, kan haar programma haar leven redden. Ze wordt proefkonijn in haar eigen onderzoek. Ze krijgt bijzondere krachten. Dingen dienje normaal alleen een robot ziet doen. De nano deeltjes veranderen haar voor goed. Op een moment worden deze gemodificeerde mensen verboden en opgespoord. Ze moeten onschadelijk worden gemaakt. Dan moet ze vluchten voor haar leven. Net als ze denkt dat haar leven in rustiger vaarwater is gekomen, duiken er meer van haar soort op, waar ze om gaat geven. Ook 1 mens. Hoe kan ze deze personen veilig houden ? Ze wordt meerdere maken verraden en gebruikt. Ze is er helemaal klaar mee. Ze wil gewoon van haar leven genieten, zonder dat iedereen haar op de hielen zit. Wie kan ze nog vertrouwen? Moet ze de rest van haar leven, over haar schouders kijken? Andere personages zijn bijvoorbeeld: Peter, Gordon, Tyler en Willow.

Er zitten emotionele momenten in, het is spannend, zit vol actie en technische Science fiction. Als lezer weet je meteen dat het plan, nooit goed kan gaan. Zon project is hopelijk nog ver weg, in de echte wereld. Want het is een gevaarlijk idee. Verkeerde mensen kunnen hier mee aan de haal gaan. Dat zit als lezer meteen in je kop. Je gaat nadenken over menselijkheid, hoe ver mag men gaan? Het voelt niet góed om zo aan mensen te sleutelen. Waar leg jij de grens?

Het is een toekomstige wereld, waar ik niet in zou willen leven…..waarom, dat moet je zélf maar lezen.

Het Engels leest vrij vlot. De hoofdstukken beginnen allemaal met een header, dat lijkt op computerdata of DNA reeksen. Dat geeft net weer even een tikje meer de sfeer, van het verhaal weer. Heel subtiel, maar het viel mij gewoon op. Ik hou daar van! Het zijn dat soort details, wat een boek completer maken.

De cover is mooi en het oog is helemaal te verklaren. Korte hoofdstukken, soms een extra lange. Ik heb er van genoten. Stiekem hoop ik op meer, maar het einde was goed en sluitend, in mijn ogen. Ik geef het 4****

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.