Mooi emotioneel verhaal

Natasja (Tazzy) J. 18 december 2019
Anya groeit op in een hechte samenleving. Ze vereren hun voorouders en volgen hun advies op. Anya gelooft er niet echt in. Ze wil het liefste een Jaagster worden. Maar haar leven staat op zijn kop, als ze ineens visioenen begint te krijgen van een van haar voorouders. Ze wil op zielentocht gaan, om erachter te komen, wat hij haar probeert te vertellen. Helaas is de zielentocht alleen voor mannen weggelegd. Maar haar eigen vader heeft toch andere plannen voor haar toekomst. De toekomst van hun stam staat op het spel. Ze moet trouwen met een vreemde man van een andere stam. Zal ze kiezen voor haar eigen dromen? Of kiest ze voor haar stam? Het is een moeilijke keuze. Ze gaat er vandoor en maakt een groot avontuur mee op haar reis. Overal op haar pad, kunnen visioenen getriggerd worden. Maar het allergrootste gevaar.. dat zijn kannibalen. En deze kannibalen tonen niemand genade. Ze hoopt dat ze de goede keuze kan vinden, terwijl haar pad zich steeds verder weg van huis brengt.

Ik vond dit een heel mooi historisch aandoend fantasy verhaal. Het is spannend, avontuurlijk met een vleugje magie, dmv de visioenen. Beeldend beschreven, dus je stapt zo het verhaal in. Je loopt mee met Anya en hoopt tot het einde dat ze een keuze moet kunnen gaan maken. Vlot geschreven.

De stukjes met de kannibalen, zijn best heftig. Ze neigen naar horror, maar grijpen je ook bij de strot, vanwege de emoties. Die lopen hoog op. Je voelt met Anya mee. Dat kan niet anders!

De pijlpunt op de cover heeft een rol in het verhaal. De sfeer van de cover, komt ook in het verhaal terug. Erg fijn, als de cover klopt, bij je gevoel!

Het heden en het verleden zijn met elkaar verbonden, dat is een ding dat zeker is. Origineel verhaal, goed bedacht. Vrede en onrust, uitgehuwelijkt worden, de angst om te sterven, buitenbeentje zijn, het zijn allemaal thema’s, die je raken.
Ik geef het verhaal 4****

Meer recensies van Natasja (Tazzy) J.