Mysterieuze en psychologische knappe vertelling

Nathalie B1 14 september 2021
Ferdinand von Schirach (1964) is een Duitse jurist die in Berlijn woont en werkt. Hij is een van de populairste auteurs van dit moment en brak internationaal door met zijn verhalenbundels Misdaden, Schuld en Straf. De Zaak Collini is een roman van hem die ik al eerder las.

Taboe is een roman van hem uit 2013 dat in vertaling door Hans Driessen en Marion Handroar verscheen in 2014. Een psychologische roman in een klare en heldere stijjl waarin kunstfotograaf Sebastian von Eschburg centraal staat en hoe hij in zijn werk aantoont dat werkelijkheid en waarheid totaal verschillende zaken zijn. Zijn werk mondt uit in een juridisch proces dat tot op de laatste bladzijden van het boek een groot raadsel blijft.

Meer recensies van Nathalie B1