Leuke feelgoodnovelle met humor, liefde en wijze lessen

Neeltje 10 juli 2024
Eerder gepubliceerd bij @NeeltjesBoeken

Isa krijgt op haar werk te horen dat ze veel verlofuren heeft staan en dat het tijd wordt dat ze vakantie neemt. Isa zit daar niet heel erg op te wachten. Haar laatste vakantie was met haar ex Tim en dat was geen leuke vakantie. Ze wil ook niet alleen op reis. Van een vrijwilligster van haar werk krijgt ze een folder van een wandeltocht door de Wicklow Way Mountains. Het is niet zomaar een groepsreis, maar een reis voor singles die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken op liefdesgebied. Isa vindt dat niet wat, maar als haar date van die avond weer niet de ware blijkt te zijn, besluit ze toch om zich in te schrijven. Misschien dat ze door de reis kan achterhalen waarom het daten voor haar niet succesvol is.

We hebben lang op een vervolg op Singlereis moeten wachten, maar het wachten is zeker beloond! Inge van Prooijen heeft met Bootcamp voor gebroken harten een origineel vervolg geschreven. Het is een leuke feelgood novelle dat heerlijk weg leest. De hoofdstukindeling en de schrijfstijl zijn vergelijkbaar met het eerste deel. Weer zijn er af en toe humoristische stukjes, dat vind ik echt heel erg leuk. Verschil is wel dat er deze keer wat wijze lessen voorkomen, dat is natuurlijk ook passend bij deze bijzondere reis. Een van de deelneemsters is Karen. Zij heeft soms wat bijzondere en vergaande eisen. Oftewel, ze is een echte Karen. Dat is een mooie toevoeging aan het verhaal.
De epiloog is een mooie afsluiting met een belofte naar een vervolg. Hopelijk hoeven we daar niet zo lang op te wachten als dit deel!

Nog een paar mooie citaten:
“Soms moeten we even terug naar het verleden, dingen opruimen, voor we verder kunnen”
“Je moet met jezelf aan de slag voordat je klaar bent voor een gezonder relatie met een ander”

Meer recensies van Neeltje