Mustread

nick 12 december 2020
Met dank aan Sterre Carron, Witsand uitgevers en de Thrillers And More leesclub voor het beschikbaar stellen van boek!
Ik wou graag deelnemen aan de leesclub omdat ik alle vorige boeken van Sterre ook in mijn bezit heb en benieuwd was wat Rani deze keer weer zou meemaken. Natuurlijk ook omwille van de vele uren leesplezier die haar vorige boeken me bezorgden met steeds intrigerende onderwerpen en een stevige ontknoping.
Sterre schuwt geen enkel onderwerp en dat zorgt er voor dat het verhaal onder je huid kruipt: door de emoties, de aard van het onderwerp…. Zolang je het boek aan het lezen bent is er geen moment dat je er niet aan denkt. Het is zoals ze zeggen: “Je staat er mee op en gaat er mee slapen”. Dit in de goede zin natuurlijk!! Je wil weten wat er aan de hand is, hoe het gaat aflopen, wie het gedaan heeft, waarom…. Om dit gevoel in een 15e boek nog steeds op te roepen bij je lezers, dan ken je er wat van.
Ik verwachtte hier een spannend verhaal met een knallende ontknoping en ik werd niet teleurgesteld. Het onderwerp is niet makkelijk maar het verhaal doet je er bij stil staan en is, spijtig genoeg, actueel en beangstigend en wordt nog steeds veelal in de verborgenheid gehouden. Het is absoluut een spannend verhaal dat je niet van de werkelijkheid kan onderscheiden.
Sterre laat ons hier goed zien wat zo'n situatie teweegbrengt. Ze brengt het verhaal op zo’n manier dat je een goede kijk hebt zowel op de gedachten van de dader als op deze van de slachtoffers. De beweegredenen van de dader, hoe onverstaanbaar ook, de gevolgen voor de slachtoffers en hun omgeving. Sommige scenes zijn zeer confronterend. Je kan de dader "horen" nadenken over de plannen, over het waarom...De situaties van de slachtoffers, de mentale problematiek, de invloed op hun dagelijks leven, Sterre laat het ons allemaal zien.
Ik heb respect voor de hardwerkende Rani en haar team, ga er maar op uit hé om zo'n zaak te onderzoeken, je moet maar rechercheur zijn in het echt en met zo'n moordzaak te maken krijgen. Probeer maar eens alle informatie te combineren en tot een goed eind te brengen.
Alles wordt duidelijk door de auteur neergeschreven. Ontkenning, schaamte, verdriet, onbegrip……alles komt aan bod. Een verschrikkelijk verhaal op een menselijke manier neergeschreven en verstaanbaar voor iedereen. Met oog voor detail en waarheidsgetrouw op een vlotte manier naar voor gebracht.
Een absolute mustread voor liefhebbers van een goede thriller met sterke personages, een gruwelijk thema en een spannende ontknoping.

Meer recensies van nick