"Bezint eer ge begint"

Nico Schreuder 03 april 2023
De Bloedwreker: mijn eerste kennismakung met Randy Singer als schrijver van "reli-thrillers". En wát voor kennismaking.

Het verhaal staat bol van details, die het geheel spannend en meeslepend maken, maar zonder dat het geheel onoverzichtelijk wordt. Je wordt er door meegenomen en wilt lezen en blijven lezen. Ook de relatief korte hoofstukken houden flink de vaart van het lezen erin.

Pas in de laatste paar hoofdstukken van het boek blijkt hoe je in al het voorgaande totaal op het verkeerde been bent gezet. En dat dan vervolgens nóg een keer.

De Bijbelse boodschap vind ik, door het boek heen, hoewel wel aanwezig, toch wat onderbelicht. Zeker wanneer de schrijver ook voorganger is. Maar dit doet voor het verhaal niet ter zake.

Ik ga niet inhoudelijk op het boek in, als je wilt weten waar het allemaal over gaat, lees dan de beschrijving op de achterkaft. Deze doet wat mij betreft echter tekort aan de inhoud. Ik wil je alleen maar aansporen om aan het boek te beginnen.

Maar, wees gewaarschuwd:"Bezint eer ge begint".

Meer recensies van Nico Schreuder