Hedendaags sociaal probleem prachtig weergegeven

Niesten Tanja 22 april 2024
Net als alle vorige boeken vond ik dit weer een heerlijk boek, dat zelfs als je de roman uitgelezen hebt, je nog steeds wil verder lezen hoe de verschillende personages evolueren in hun relatie naar mekaar. Het is zeer levensecht, de menselijke relaties onderling, die zeer snel kunnen wijzigen, hoe ze van het ene uiterste naar het andere kunnen gaan in een fractie van een seconde. Het is mooi hoe de bemiddelingsrol wordt beschreven en hoe de ontwapening van een kind hierin een rol kan spelen.

De vraag van schuld, interpretatie van een gebeurtenis gezien door de verschillende actoren, is perfect beschreven.

Het hoofdpersonage vind ikzelf soms wat te soft in haar standpunt innemen, maar dat wil niet zeggen dat het verhaal niet sterk is, in tegendeel. Alle karakters komen mooi naar voren, veel confrontatie wordt uit de weg gegaan, waardoor je ondanks het iet wat zware onderwerp, toch niet de indruk krijgt om een moeilijk boek te lezen. Het is een meeslepend, hedendaags en sociaal actueel onderwerp dat mooi in het licht wordt gezet.

Bij de Nederlandstalige schrijfsters staat Gillian King voor mij bovenaan het lijstje en ik kijk smachtend uit naar het volgende verhaal.

Meer recensies van Niesten Tanja