Panter

Noorclaerhout 08 juni 2021
Ik heb het boek Panter gelezen en ik vond dit een zeer speciaal boek. Het boek gaat over Kristientje, een meisje van 6 jaar. In het begin van het verhaal gaat de kat van Kristientje dood en ze is zeer verdrietig. Ze zat in haar kamer en opeens kwam er een panter uit de kast. Panter is een soort vriendje voor haar als er niemand anders in de buurt is . Ze kwamen heel goed overeen en ze speelden samen spelletjes. Panter vertelde over Panterland, maar Panterland is niet zo mooi zoals Panter vertelt aan Kristienje. Ze had niet door dat Panter haar misbruikte. Dit zie je ook op het einde van het verhaal heel duidelijk.

De auteur van het boek Panter is Brecht Evens, hij staat bekend voor het schrijven van graphic novels. De tekeningen van het boek zijn geschilderd met waterverf. De tekeningen zijn zeer druk en elk personage wordt telkens anders getekend. Ik vind het wel een misleidend boek, omdat het een kinderboek lijkt, maar eigenlijk helemaal geen kinderboek is.
Claerhout Noor