top verhaal

Nreniers 04 december 2021
Blinde wraak- Nina Verheij
In dit derde en laatste deel van de detective reeks rond Emily Gagliardi, krijgt ze te maken met een heel mysterieuze moord. Het lichaam lag er prachtig bij als Vrouwe Justitia met een blinddoek, weegschaal en zwaard. Van de dader is geen spoor. Maar dat is buiten Emily gerekend natuurlijk. Kan ze het oplossen? Of is zij de volgende?
Nina Verheij debuteerde in 2019 met het eerste deel uit deze reeks. Ik heb die toen verslonden. Ook deel 2 vond ik helemaal geweldig. De verwachtingen lagen dus hoog bij deel 3.
En het stelde absoluut niet teleur! Je komt meteen volop in de actie terecht en je bent vanaf de eerste pagina geboeid. De spanningsopbouw zit ook echt goed. Het wordt in 2 tijden verteld, door de stukken uit het verleden wordt het heden steeds duidelijker en dit vind ik zo een fijne manier om meer over een verhaal te ontdekken.
Wat ik ook heel handig vond was de kleine herhaling uit de vorige 2 delen vooraan in het boek. Ookal is er dus al wat tijd voorbij sinds je het vorige deel las, kan je wel terug volgen.
Na 3 delen ben ik echt wel gesteld op de personages en ik vind het oprecht erg dat dit het laatste deel was. Dankzij Emily haar verhaal ben ik fan geworden van het genre dus ik zal altijd een grote fan blijven!
Nina haar schrijfstijl en talent voor storytelling maakt dit het derde pareltje op rij! Bedankt voor het fijne avontuur!
Blinde wraak / Nina Verheij / Uitgeverij: Hamley books / ISBN: 9789464208504 / Adviesprijs: € 20,99

Meer recensies van Nreniers