Night thinker

Nreniers 21 maart 2020
Night thinker is het vervolg op Day Dreamer. In Day Dreamer leren we Lora kennen. Lora verdwaalt in een bos en komt zo in een afgelegen kasteel terecht. Het kasteel wordt gehuld in mysterie en al snel worden we meegesleept in een sprookjesachtig avontuur. Het einde van Day Dreamer was echter heel open en we bleven met best veel vragen zitten. Daarom keek ik heel erg uit naar het tweede (en laatste) deel. Het kasteel is van de knappe Bobby, een jongen waar Lora zich meteen door aangetrokken voelt. Maar Bobby draagt een groot geheim met zich mee. In deze ontknoping komen we er eindelijk achter wat Bobby voor het daglicht verscholen houdt…
Luna Van Roosen bracht op 19(!) jaar oud haar eerste boek Day Dreamer uit. Dit was haar debuut. Ondertussen sluit met Night Thinker het verhaal van Lora af.
Allereerst: Luna’s boeken zijn absoluut ‘coverbuys’. De cover van Day Dreamer trok meteen mijn aandacht en ook zeker Night Thinker stelt niet teleur. Ik vind ze zo mooi en ik kan er meteen bij wegdromen. Ik vind ook de titels heel mooi bij elkaar passen voor deze duologie.
Na Day Dreamer zat ik met nog heel wat vragen. Ik begon dan ook heel nieuwsgierig in Night Thinker. Beide boeken zitten zo vol met leuke details, soms vergat ik wel wat zaken uit deel 1 waardoor ik in deel 2 af en toe in de war was. Ik zou dus zeker niet te veel tijd laten tussen beide boeken.
Verder vond ik sommige zaken in het boek wat plots en stootte ik soms op enkele plot holes. Ik kon niet altijd even goed volgen.
Ik ben wel heel erg onder de indruk van Luna’s schrijfstijl. De manier waarom zij met woorden speelt vind ik bijna magischer dan haar verhaal. Ze laat in dit deel heel goed zien wat ze in haar mars heeft.
‘Weet je dat zelfs de kleur van een roos een individuele betekenis draagt ?’ Ze kijkt me kort aan om mijn interesse te peilen, voor ze met glimmende ogen verdergaat. ‘Deze kleur oranje bijvoorbeeld, staat voor levenslust en energie. Het gevoel dat door je heen spoelt bij het ontbreken van de eerste zonnestralen van het ochtendgloren. Dat tintelende gevoel in je maag bij de gedachte aan alle nieuwe mogelijkheden die een nieuwe dag met zich meebrengt. ‘
Als daydreamer en sprookjesliefhebber, heb ik wel enorm genoten van de combinatie van de verschillende sprookjeselementen. Mijn favoriete film was vroeger (en is stiekem nog altijd) Beauty and the beast. Er zaten zeker een aantal leuke herkenbare elementen in dit verhaal.
Ik vind dat Luna met deze duologie heeft laten zien dat er veel talent in haar schuilt maar dat ze zeker nog kan groeien op vlak van verhaalopbouw. Ik ben in elk geval benieuwd om te zien wat Luna nog gaat uitbrengen in de toekomst.

Meer recensies van Nreniers