Vuur en bloed – George RR Martin
Vuur en bloed is geschreven door George RR Martin en speelt zich 300 jaar voor het eerste boek/seizoen van Game of Thrones af. De cover en titel zeggen het al maar het boek beschrijft de familiegeschiedenis van mijn favoriete huis: de Targaryen. (Rip Dany)
George RR Martin heeft (denk ik) geen introductie nodig! Zijn boeken, en de daarop geïnspireerde serie, hebben letterlijk de wereld veroverd! Dit boek is het eerste deel van een tweedelige serie over de familiegeschiedenis van de Targaryens.
Toen ik dit boek in de brievenbus kreeg was ik ZO ontzettend enthousiast!! Ik ben al jarenlang een trouwe Game of Thrones fan dus dit boek is voor mij een absolute must! Ik was altijd al gefascineerd door huis Targaryen en ben dus echt blij dat er een heel boek is dat dieper ingaat op de opkomt en ondergang van dit bekende huis.
Het boek is best indrukwekkend. Niet alleen door zijn 880(!) pagina’s maar ook door de geweldige cover en het prachtige binnenwerk! Doorheen het boek kom je de mooiste illustraties terugvinden die je helemaal meenemen in het verhaal.
Ik heb al eerder een boek van George RR Martin gelezen maar deze is toch wel wat anders! Het is meer ‘geschiedkundig’ geschreven. Het is echt een geschiedenisboek maar desalniettemin is het wel vlot geschreven! Ik vind dit onderwerp ook gewoon echt interessant waardoor ik ben blijven lezen.
Ik ga wel eerlijk zeggen dat ik het in stukjes heb moeten lezen. Er zijn veel personages en de verhaallijn is niet altijd even simpel, dit in combinatie met de dikte van het boek, maakt dat ik er enige tijd over heb gedaan om het boek uit te lezen. Gelukkig is het boek voorzien van een noodzakelijke stamboom om soms toch een beetje helderheid te scheppen in de wirwar van verhalen! (de namen zijn nu ook niet echt simpel he )
Ik kan dus wel echt zeggen dat ik dit boek een perfecte aanvulling vond op de originele serie en een echte must voor de trouwe GOT-fans die na het laatste seizoen moeten afkicken!

Reacties op: Vuur en bloed – George RR Martin

Vuur en bloed - De opkomst en ondergang van het huis Targaryen van Westeros - George R.R. Martin
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 29,99 Bestel het e-book € 14,99