Recensie: 'Onheilspad'

P. van der Wijk 22 oktober 2023
Ik ontving 'Onheilspad' van Vera van Beers als recensie exemplaar van uitgeverij De Crime Compagnie.

Mijn recensie over het verhaal is spoilervrij! Ik geef vooral mijn mening over mijn bevindingen tijdens het lezen.

Ik moet bekennen dat het boek meteen 2-0 achter stond toen ik begon met lezen. Het boek is beschreven in de eerste persoonsvorm en ik persoonlijk hou daar niet zo van. Desalniettemin werd ik heel snel in het boek gezogen. Ik kon hem haast niet meer wegleggen.

Wat ik heel sterk vind aan het boek is hoe realistisch het geschreven is. Ik kan mij goed voorstellen dat de gebeurtenissen in dit boek echt zouden kunnen gebeuren. Ervaringen, meningen, gedachtes. Alles passeert de revue wat ik heel prettig vond.

Ik raad iedereen aan meerdere hoofdstukken achter elkaar te lezen om de beleving zo goed mogelijk te houden. Helaas had ik dat in het midden van het boek niet, vanwege weinig tijd. Daardoor verloor ik helaas even mijn interesse in het midden van het boek. Toen ik er eenmaal weer in zat, en meerdere hoofdstukken achter elkaar las werd ik gelukkig weer compleet in het verhaal gezogen. Het was spannend, grappig, maar ook onvoorspelbaar.

Het enige wat ik wel jammer vond is dat er in het boek bepaalde keuzes gemaakt worden die daarna niet meer behandeld worden. Ik had het leuk gevonden als het opseminst bespreekbaar werd gemaakt.

Ik geef het boek 4 sterren. Een aanrader voor iedereen die van het genre houdt. Een heerlijk boek. En dat ik 4 sterren geef terwijl het boek in de 'ik' vorm geschreven is wilt echt wat zeggen. Complimenten aan Vera van Beers.

Meer recensies van P. van der Wijk