rillingen

petra De clerck 08 juni 2019
Wat was ik verrast door dit boek. Geen normale thriller te noemen en al zeker geen eenvoudig verhaal dat je als snelle hap even doorneemt. Er zat zoveel in dat ik de informatie regelmatig even moest laten bezinken. Dust bevat een intrigerende vraag die je doorheen het boek bezighoudt. Wat als je familie, je vrienden en iedereen die je kende, er niet meer zijn en jij niets liever wil dan hen in de dood volgen, maar dat niet zomaar kan? In tegenstelling tot de meeste boeken vecht het hoofdpersonage net om niƩt te overleven en dat maakt dit verhaal zo uniek. Je volgt zijn strijd en wanhoop. Wat ook zo uniek is, is dat het verhaal gebeurt in 1996, in een tijdperk waar het internet net aan zijn opmars begon. Dat maakt dat je over een wereld leest die had kunnen zijn, maar tegelijkertijd zo actueel is, dat het evengoed vandaag kon plaatsvinden. Een aanrader.

Meer recensies van petra De clerck