Het beste en meest beklijvende deel van de reeks

De Kraaidorp reeks is een unicum in zijn genre. Een spannende jeugdreeks voor kinderen die niet terugdeinzen voor spanning, thrillerelementen en vooral veel beklijvende momenten. Met dit derde deel kruipt de auteur in de huid van Colette Zwart, een gevaarlijke en onsterfelijke heks. Maar hoe is zij zo geworden? Als twaalfjarige verliest ze haar moeder op de brandstapel, waarna ze wordt opgevangen door een mysterieuze man. Hij vertelt haar wat er écht met haar moeder is gebeurd, en ook welke gaven ze bezit.
Colette krijgt een unieke kans om haar moeder terug te krijgen, maar daarvoor moet ze gebruik maken van zwarte magie. En dat komt niet zonder gevolgen.
De Vergeten Tuin is een magisch opgezet boek dat me meesleepte vanaf de eerste letter. Mogelijk her en der erg eng voor te jonge kinderen, maar vanaf tien jaar absoluut goed te lezen. Ik kijk uit al uit naar het volgende deel in de reeks.

Meer recensies van petra De clerck