Heerlijk duister verknipt verhaal

petra De clerck 25 november 2022
Als er een prijs zou zijn voor de meest toepasselijke titel, dan zou Verknipt deze toch winnen. Men zegt wel eens vaker over boeken dar niets is wat het lijkt en dat is in dit geval meer dan waar. Verknipt begint als het emotionele en ook zielige verhaal van Zoey, die na een tragedie die haar leven en lichaam verwoest, wanhopig probeert om haar huwelijk met Philip nog te redden. Alleen heeft die daar duidelijk geen oren naar en Zoek staat er alleen voor, zowel in haar verdriet als haar traumaverwerking. Tot ze Vivian per toeval ontmoet en deze vrouw een grote invloed op haar begint te spelen op korte tijd. Wanneer Zoey uiteindelijk uit huis wordt gezet, wordt haar neerwaartse spiraal deels door Vivian opgevangen.
Het duurt even voor het eigenlijke thrillergevoel start in dit verhaal, maar mede door de ingenieuze proloog en de manier waarop de auteur met verve het verhaal neerzet en hierbij de lezer meeneemt in de donkere wereld van Zoey, wordt dit een beklemmend verhaal met een schokkend einde dat lang blijft hangen.
Deze auteur blijft me verbazen met perfect uitgekiende plottwisten en verhaallijnen die blijven hangen. Verknipt kan aan deze lange rij worden toegevoegd.

Meer recensies van petra De clerck