Paniek is weer ijzersterk

petra De clerck 13 februari 2022
Paniek is het nieuwste boek van deze ijzersterke en zeer genreoverschrijdende auteur, die in alles wat ze doet de lezer precies bij de keel weet te grijpen. Het verhaal gaat over een dramatische realtime vertelde schietpartij, waarin twee personages het hele gebeuren meemaken vanaf het begin tot het einde;
Het begint met Willem, een politieman die niet in dienst is, maar net als een aantal anderen werd uitgenodigd voor een feestje. Tijdens dat feestje barst er een schietpartij los die door twee jongeren werd voorbereid. Willem kan samen met twee anderen vluchten en eindigen in een verborgen zolder.
Het verhaal vervolgt met zijn pogingen om hulp te halen, wat behoorlijk intensief is. Daarna gaat het verhaal verder met Jake, maar het bijzondere is dat het deze keer achterwaarts gaat, vanaf het moment dat Willem en Jake elkaar vluchtig tegenkomen. In Jakes verhaal gaat het veel meer over het waarom van het schieten, waarbij stilaan veel meer duidelijk wordt. Het einde van het verhaal is ook het begin, en alle puntjes worden op de i gezet.
Deze auteur heeft al bewezen met Mijn Waarheid dat ze in staat is om zeer ingenieuze boeken te schrijven, en Paniek kan aan dat lijstje worden toegevoegd. Het boek is niet dik, je leest het op een aantal uur uit. Maar dat moet echt wel bij dit verhaal, waar geen enkel woord teveel werd geschreven en het verhaal gewoon perfect in elkaar past. Een dikke, dikke aanrader van een dun boek.

Meer recensies van petra De clerck