heerlijke afronding van een triologie

Petra Holla 01 april 2023
Al vele boeken heb ik van Karen Rose gelezen. Een lekker dik boek, die je helemaal meeneemt in het verhaal wat geschreven wordt. Details worden uitvoerig maar niet overdreven beschreven. De verhaallijn is opbouwend en de spanning weet ze goed vast te houden gedurende het verhaal. Het is wel aan te raden, de eerdere boeken van deze auteur te lezen, zodat je weet wie bij wie hoort en niet overrompeld wordt door de vele namen die in een boek voorkomen. Karen heeft dit keer een trilogie geschreven genaamd Sacramento. Een verhaallijn die je vanaf deel 1 meeneemt in het verhaal rondom Eden; een verborgen leefgemeenschap die gesticht is door mensen met een duister verleden. Een plan die door drie misdadigers is ontstaan in de gevangenis en terug in de wereld een werkelijk vorm krijgt. De Sacramento serie bestaat uit: 1 Op de vlucht, 2 Uit de schaduw, 3 Zonder angst. Deel 1 en 2 eindigen beide in een cliffhanger, waardoor ik zeker baalde dat wij nog lang op deel 3 moesten wachten. Het geduld van de lezer wordt zeker beloond. Alle drie de delen, lezen als een trein, houden je aandacht vast en je blijft door willen lezen hoe het af gaat lopen met de hoofdpersonages. Niet alles gaat even goed, waardoor het boek ook zeer realistisch overkomt. Het einde in deel 3 wordt zeker niet afgeraffeld. Alles wordt helder, duidelijk en niet langdradig uitgewerkt. Echt super goed gedaan van deze auteur.

Meer recensies van Petra Holla