een omkeerboek met twee verhalen

petra 14 november 2020
Sandra J. Paul heeft het boek Mijn Waarheid bijzonder mooi uitgebracht.

Het boek bevat twee verhalen van twee vrienden met elk hun eigen waarheid. Wie geloof jij? de cover van het boek laat een vallende bruid zien maar de achterzijde van het boek, dus als je het omkeert, heeft dezelfde afbeelding als de cover. Het enige verschil waaraan je kunt zien dat het de achterzijde is, is dat hier de barcode staat. Elke zijde heeft een eigen waarheid van deze twee vrienden. Je kunt dus kiezen welk verhaal je van welke vriend het eerst leest.
Er sterft een bruid. 2 vrienden zijn de getuigen hiervan maar beiden hebben hun eigen waarheid die ze je vertellen in het verhaal. Is het Elias, de fortuinlijke vriend die de bruidegom van Natalie is, of de vriend Nathan, de jongen die zo rustig is en altijd in de schaduw van Elias leefde?
Het verhaal laat je duidelijk de waarheden van elk van deze twee mannen zien en zo kun je zelfs kiezen: ga je verder zodat je al weet wie er de waarheid spreekt of kun je je bedwingen en lees je eerst de waarheid van de andere man en trek je daarna je conclusies?
Het boek verteld 2 scenario's die eigenlijk door hun verschillende visies van de mannen ook heel bijzonder blijven waardoor het niet gaat vervelen. Sterker nog, je wilt na het eerste verhaal ook direct doorgaan met het lezen vanwege je eigen vragen die je hierdoor gaat krijgen.
Bijzonder goed in elkaar gezet en absoluut een aanrader om te lezen.
de schrijfster was voor mij nog onbekend, maar ze heeft direct mijn aandacht gekregen om meer van haar werk te willen zien.
top boek in mijn ogen

Meer recensies van petra