Vossenjacht - een zoektocht naar je oorsprong

petra 25 januari 2022
Nadia is als kind verlaten door haar Marokkaanse vader en ze groeit op bij haar Nederlandse moeder. Nadia probeert haar afkomst te verbergen door er als opgroeiende puber een compleet ander verhaal aan te geven wie ze werkelijk is en niet te vertellen welke roots ze oorspronkelijk heeft omdat ze zich schaamt . Ze voelt zich al van kinds af aan schuldig aan het feit dat haar vader vertrokken is en ziet het als haar schuld en wil in principe niets van haar vader weten omdat hij ook niets van haar lijkt te willen weten. Is dit eigenlijk wel de waarheid?
Het heeft een stempel op haar identiteit gedrukt en hierdoor heeft ze een behoorlijke bindingsangst gekregen tot groot verdriet van haar vriend Reyn. Ze is ruw in taal en gedrag en leeft er zeer losbandig op los.
Is dit werkelijk wie zij is of komt het door haar verleden?
Reyn helpt haar de zoektocht / vossenjacht aan te gaan om op zoek te gaan naar haar roots / oorsprong en zo start haar zoektocht naar haar identiteit dan ook in het geboorteland van haar vader.
Kan ze door deze zoektocht naar haar identiteit ook daadwerkelijk haar eigen persoonlijkheid terugvinden of is dit niet meer mogelijk. Reyn staat haar bij en ik zou zeggen: ga het boek lezen en je komt voor verrassingen te staan. Mijn persoonlijke verwachtingen van dit boek betreffende de zoektocht naar de identiteit en oorsprong was wel heel anders dan het boek werkelijk beschrijft maar om dit als tussendoortje te lezen is het wel prima te doen. Het leest makkelijk weg al kan ik wel zeggen dat het laatste stuk van het verhaal me meer boeide als halverwege. toen zakte mijn interesse in het verhaal een klein beetje terug.

Meer recensies van petra