Op en top spanning met een kern van milieubesef

petra 30 november 2022
Het verhaal speelt zich af in Australië en de natuur in dit land wordt heel duidelijk omschreven door Nathalie Page.
De hoofdpersonen zijn voornamelijk Jake en zijn zus.
Jake heeft een enorm traumatisch verleden met zijn vrouw meegemaakt.
Een jaar later wordt Jake gevraagd deel te nemen aan een elite team omdat een persoon die terroristische aanvallen heeft gepleegd met verwoestende branden in het droge Australië waarvan gedacht was dat hij de brand zelf niet overleeft had en ineens spoorloos verdwenen was maar het lijkt erop dat hij terug is. Het kan ook zijn dat ze te maken hebben met een copy-cat. Ook is de zus van Jake op zoek naar spontane ontbranding, waar de vrouw van Jake indertijd ook aan is overleden met het risico dat ze bij iedere stap die ze dichterbij komt ook nog weleens slachtoffer zou kunnen worden.
Gedurende het verhaal ga je jezelf afvragen of deze beide dingen met elkaar te maken hebben en zo ja, hoe dan.
de spanning in het boek wordt vanaf het begin tot het einde knap door Nathalie behouden en het zorgt er zeker voor dat je de opbouw naar het plot absoluut zo snel mogelijk wilt gaan ontdekken. Het is een boek die je pakt en niet meer loslaat. Mooi is ook dat het een voltooid verhaal is, dus geen open eindjes, dat maakt het nog completer.
Ik ben na het lezen van dit boek toch fan van haar schrijfstijl geworden en kan het zeer zeker aanraden.

Meer recensies van petra