Een verhaal met een moraal....

Pierre Noordmans 17 december 2020
Zoveel jaren na het verschijnen als boekenweekgeschenk (1988), vond ik dit alleraardigste boekje met vijf verhalen in mijn boekenkast.

Maarten Biesheuvel beschrijft op indringende en humoristische wijze het leven van mensen in bijzondere omstandigheden. Een student die een proefschrift maar niet geschreven krijgt en de inhoud van zijn zoveelste (niet verzonden) liefdesbrief met ons deelt. Een geroep notabelen die elkaars lezingen ongelooflijk saai vinden.... een verhaal waarin uiteindelijk de hypocresie hoogtij viert en dan het slotverhaal waarin Maarten Biesheuvel op bijzondere wijze het leven viert!

Een aanrader voor de liefhebber van Maarten Biesheuvel en voor wie een "verhaal met een moraal" weet te waarderen!

Meer recensies van Pierre Noordmans