Een herderslied....

Pierre Noordmans 15 februari 2021
Mijn eerste literaire luisterboek. Luisterend naar Jeroen van Kan rolde ik door het verhaal.
Een verhaal met meerdere lagen, waarin relaties een belangrijke rol spelen. broer<>zus, ouders <> kind(eren), ouderling/kerk <> leden, vrienden, cultuur verschillen....... Allemaal uitgewerkt tot op het niveau dat uitnodigt tot reflecteren.
Ik heb dit boek vijf sterren gegeven omdat het meerdaagse verhaal op begrijpelijke en overzichtelijk wijze wordt gepresenteerd. Oscar (broer/zoon/vriend) voor het ene hoofdstuk en het volgende hoofdstuk Louise (zus, dochter en criticaster).
Centraal staan de rol van de kerk in een beschermde dorpse gemeenschap en de emoties die gepaard gaan met het leven in Nederland vanuit een andere culturele achtergrond.
Pastorale met als definitie herderslied, is een perfect gekozen titel, de rol van de kerk als herder, maar tegelijkertijd ook de door de verschillende karakters zelf ingevulde rol van herder (zorgen om de kat) tegen een prachtig landschap van Brevendal met daarin een mooi (maar gedateerd) groot huis !
Een absolute aanrader in dit geval ook als luisterboek :)

Meer recensies van Pierre Noordmans