Betoverend Toscane

Priscilla1987 13 oktober 2021
Betoverend Toscane
Geschreven door Annemartien Berkelaar
Uitgeverij Zomer en Keuning

Zeven Nederlandse vrouwen die elkaar nog niet kennen gaan op beeldhouwcursus in Italië, ieder met een ander doel. Zo zijn er de zussen Chloë en Tanja, die een zussenvakantie totaal zien veranderen als Chloë een knappe Italiaan ontmoet. De 35-jarige Baukje wil wat rust aan haar hoofd,maar wordt voor ieder wissewasje uit Nederland geappt of gebeld. Fenna heeft het er lastig mee dat haar kinderen allebei uit huis zijn en het oudste van het stel, Suzan, is onlangs weduwe geworden. Tot slot is er Anouk, die niets liever wil dan haar hart volgen, maar nog koudwatervrees heeft. Tijdens hun week in Toscane komen ze dichter bij elkaar en vooral dichter bij zichzelf.

Toen ik dit boek voorbij zag komen, kwam het meteen op mijn TBR lijst.
Van zowel de cover als de titel kreeg ik meteen een vakantie gevoel.

Ik vond het een heel fijn boek om te lezen doordat het korte hoofdstukken zijn, kun je het even wegleggen en makkelijk weer oppakken.
Ondanks dat er meerdere personages in voorkomen kon ik het verhaal goed volgen.
Er zit telkens een witregel tussen als het verhaal over gaat naar een andere personage.
Ik vond alle personages goed uitgeschreven met veel details. Over Margje en Heidi werd wat minder uitgebreid geschreven, maar eigelijk stoorde mij dat niet.

Het boek is erg beeldend geschreven, het lijkt net of je zelf tussen de vriendinnen groep zit.
Er werden ook heel veel leuke details over de omgeving en het lekkere Italiaans eten beschreven.

Het mooiste van het boek vond ik de mooie vriendschap tussen de vriendinnen.
Niet alleen in Italië, maar ook terug in Nederland volg je de blijvende vriendschap tussen de vriendinnen. En natuurlijk was het ook super om de persoonlijke groei van de personages te volgen.

Ik geef het boek ⭐⭐⭐⭐

Meer recensies van Priscilla1987