Bloot

Priscilla1987 01 februari 2022
Bloot
Jutta Nymphius

Amelie is niet tevreden over haar lichaam.
Ze zou zo graag een zandloper willen zijn,maar ze is een piramide. Zo maakt ze natuurlijk geen schijn van kans bij de twee jaar oudere Elias...
Maar dan komt Kira bij haar in de klas,en dat verandert alles. Kira trekt zich niets aan van wat andere van haar vinden en helpt Amelie om meer zelfvertrouwen te krijgen. En ze kent Elias en legt contact. Amelie kan nauwelijks geloven dat Elias echt in haar geïnteresseerd is,maar ze is super blij met zijn aandacht. Alles lijkt goed te gaan,totdat Elias vraagt of ze een topless-foto wil sturen.
Dat moet toch oke zijn? Ze kent hem toch goed?

Toen ik dit boek zag en de beschrijving las wist ik dat ik dit boek samen met mijn dochter ging lezen.
Wij vinden het heel erg belangrijk om overal open over te praten en ook over dit belangrijke thema als sexting.
Ook al weet mijn dochter wat wel en niet oke is, toch vind ik het belangrijk om dit soort dingen te blijven herhalen.
Ze vond het dan ook een interessant en goed boek.

Zoals de beschrijving dus al beschrijft gaat het over een erg onzeker meisje dat te maken krijgt met sexting. Het is heel erg interessant om te lezen hoe zij daarmee omgaat. Maar ook hoe reageren haar vrienden en familie?

Het boek leest erg makkelijk en vlot weg.
Het boek bevat korte hoofdstukken en geen moeilijke tekst zodat het boek voor iedereen toegankelijk is vanaf 12 jaar.

De thema's van het boek zijn: sexting, vriendschap en familie.
Zeker een aanrader ook voor scholen.

' Het internet vergeet niets '

Ik geef het boek ⭐⭐⭐⭐