Dictatoriaal regiem.

Qodesja 02 februari 2017
Dit boek was een vergeten boek. Het stond al die jaren al in de boekenkast maar op de een of andere manier kwam ik er maar niet toe om het te gaan lezen.Totdat de Challenge "Lees de wereld rond in 2017" van start ging. Ik dacht "dit is mijn kans om nu dit boek over Libië te gaan lezen".
Jaren 70 en Khadaffi aan de macht. Het verhaal gaat over het negen jarige jongetje Suleiman die een complexe maar liefdevolle relatie met zijn aan drank verslavende nog jeugdige moeder heeft. Een vader die veel van huis is en politiek ondergronds gaat.Een verhaal van afschuwelijke intimidatie, lafheid, verraad, boekverbranding en hysterie. Dit wordt allemaal verteld vanuit de jongen die merkt dat er dingen niet kloppen en voor hem verzwegen worden. Naast de verschrikkingen van het Khadaffi bewind ook mooie stukjes van op het dak uit kijkend naar de zee, het huis en over het eten. Een Prachtige roman ik heb ervan genoten.

p.s Helaas kon ik het boek niet afvinken op de inspiratielijst want Libie staat er niet tussen.

Meer recensies van Qodesja