feelgood met een randje

Ramonaleest 23 februari 2021
Vanaf de eerste bladzijde weet Marina me weer in haar verhaal te slurpen. Ze weet me zo in haar verhaal te krijgen dat ik het met moeite neer kan leggen.

In dit verhaal lezen we over Millie en Ethan. Zij kennen elkaar van jongs af aan en blijven in elkaars gedachten. Vroeger heeft Ethan Millie op een afstand geduwd. Millie heeft nooit geweten waarom. Maar ze heeft Ethan altijd in haar gedachte gehad. Ze heeft een zwakke plek voor hem gehad. Nu komt ze door iets in haar werk weer in het leven van Ethan. Maar of Ethan hier wel zo blij mee is.

Mooi hoe Marina toch een zwaar thema in dit verhaal heeft weten te verweven zonder dat het een te zwaar beladen verhaal wordt. De spanning die er tussen hen hangt is als lezer goed te voelen. Je leeft met ze mee. Je voelt de strijd die Ethan heeft, maar ook de onrust die Millie voelt.
De ander personages in dit boek geven een mooie invulling aan het verhaal.

Het boek weet me te raken, komt echt binnen. Een feelgood met een rauw randje.

Meer recensies van Ramonaleest