Realistisch en liefdevol geschreven, genieten

Rcisca 03 december 2022
♡ Funky foodtruck ♡

Na het luisteren van Foodtruck fiësta was ik enthousiast en zeker nieuwsgierig naar het vervolg.
Nu was ik niet de snelste met het eerste deel, dus het tweede deel was al meteen beschikbaar in koboplus.

In Funky foodtruck krijgen Ramona en Sam van Saté Sam een hoofdrol, samen met Justus van de band Hust did it.

Waar we in het begin vooral Ramona en Justus om de beurt volgen blijkt ook Sam zijn eigen verhaal te hebben. En wat een prachtige rol heeft de opa van Justus ♡

Mooi werkt Saskia de verhaallijnen van deze personages uit. Allemaal ondervinden ze hun struggles en is het een hele weg om ermee om te gaan.

Zoals we gewend zijn van Saskia, weet ze je weer met elk hoofdstuk te boeien. Door telkens van hoofdpersonage te switchen blijf je elke keer weer nieuwsgierig. We leren de hoofdpersonages stukje bij beetje steeds beter kennen en hierdoor ga je jezelf ook heel goed inleven in hun situaties.
Hoewel het op sommige vlakken wel wat voorspelbaar is, ervaarde ik dat helemaal niet als vervelend.
Een gevoelig punt, dat in heel onze maatschappij leeft, haalt Saskia heel mooi naar voren.
Heel liefdevol en respectvol heeft ze dit alles op papier gezet. Natuurlijk zit ook in dit verhaal de awkward momentjes en kun je lekker lachen, maar ook verdrietige en onzekere momenten worden aangehaald. Alles op een geloofwaardige manier.

Ik geloof dat ik nu bijna al de feelgood verhalen van Saskia heb gelezen en ik ben nog steeds fan. Ik kan dus niet wachten tot er weer een nieuw verhaal van haar zal verschijnen.
Gelukkig heb ik De wensenwinkel nog in het verschiet voor deze maand en zijn er nog vele andere fijne auteurs waar ik nog veel meer van zou willen lezen.

Funky Foodtruck krijgt van mij 4 dik verdiende ☆☆☆☆.

Meer recensies van Rcisca