top boek voor Halloween

readerskingdom 19 oktober 2019
Christopher is 7 jaar en verhuist voor de zoveelste keer samen met zijn moeder, Kate, om aan een slecht vriendje te ontkomen. Dit keer verhuizen ze naar Mill grove. Het dorp waar 50 jaar geleden David Olsen vermist raakte en nooit terug gevonden werd. Nadat hij zes dagen vermist raakte gebeuren er allerlei vreemde dingen, ineens kan hij boeken uitlezen terwijl hij vroeger dyslexie had, hij heeft heel de tijd hoofdpijn en na een tijdje begint hij ook erge koorts te krijgen.
Wat is er toch met hem aan de hand en wat gebeurt er in het dorp en de denkbeeldige wereld?

Ik heb dit boek samen met Sietske van Thebookofwonder gelezen, dit was mijn allereerste buddyread en vond het zeer leuk! We lazen per dag ongeveer 100 pagina’s en erna bespraken we dan wat we ervan vonden en alle plot twists.
Dit boek is zeker en vast niet de thriller waarvoor het uitgegeven wordt, een dark fantasy met horrorelementen lijkt me een betere categorie.
Iets dat me sterk stoorde was het feit dat we zogezegd lezen vanuit het standpunt van een 7-jarig jongetje, maar als je dan leest voelt het meer aan als het standpunt van een 16 of 17-jarige. In het begin kon Chbosky zich wel aan het standpunt van een 7-jarige houden, maar hoe verder in het boek, hoe meer je een standpunt van een tiener leest.
Het boek van 779 pagina’s had met momenten te veel plot twists. Sommigen waren zeer leuk en goed bedacht, maar bij velen leek het meer pagina vulling.
We lezen vele perspectieven. Wat leuk is en een leuke dimensie aan het verhaal geven, maar soms waren er te veel personages. Zoals de gewelddadige ex van Kate, Jerry. We lezen over hem en weten van zijn bestaan, maar zijn verdere aanwezigheid in het boek was overbodig en bracht geen verdere diepgang in het verhaal.

Ik heb erg genoten van dit boek en geef het daarom een 4/5, ookal ging het met momenten of te traag, of te snel, het was een zeer leuk boek om te lezen met veel leuke aspecten. Zeker een boek om te lezen rond Halloween of tegen Kerstmis aan ;)
Kleine trigger warning, er wordt in dit boek veel gesproken over zelfmoord, psychiatrie en geweld.

Meer recensies van readerskingdom