Lekker

Remco Houtepen 26 april 2020 Boekverkoper
Met haar meer dan geslaagde thrillerdebuut Cody nam Bernice Berkleef een onderwerp waarbij veel mensen wel kunnen invoelen hoe verschrikkelijk het moet zijn, de dood van je kind.
Haar tweede thriller lijkt in dat opzicht helemaal niet op Cody. Bloedsteen is een thriller die begint in Amsterdam maar al snel reizen we af naar Jakarta en het leven van de Jetset in Indonesië. Een zakenman zonder scrupules, een familiegeschiedenis die begint met de verschrikkingen van de Jappenkampen, illegale handel in juwelen.

Bloedsteen heeft een intrigerend en origineel plot. Bernice brengt haar karakters tot leven, voedt de lezer gedoseerd, speelt met spanning, prikkelt. De afschuwwekkende verhalen over de Jappenkampen en de effecten die het kolonialisme op Indonesië en met name haar inwoners had en heeft diept ze genoeg uit om echt iets toe te voegen, niet te summier , niet te uitgebreid. 'Spot on'.

Een thriller om even helemaal van deze maffe wereld te verdwijnen.
Spannend, verrassend, pikant, lekker!

Esther Verhoef, Marion Pauw, pas maar op, Bernice Berkleef zaagt aan jullie poten.

#ikleesthuis #kooplokaal #thriller

Meer recensies van Remco Houtepen