Een fantastisch verhaal die je in je hart sluit

Renate Burger 20 februari 2020
Ties heeft een bijzondere vriendschap met Gozert. Bijzonder met een hoofdletter B want alleen Ties kan zijn vriend horen en zien. Gozert is voor Ties de tofste, leukste stoerste en coolste vriend die je je maar kunt voorstellen. Samen beleven de twee de meeste maffe avonturen! Alleen brengen deze maffe avonturen Ties nogal eens in de moeilijkheden. Ties zijn ouders willen dat Gozert. Ties wil natuurlijk helemaal niet van Gozert af. Gaat het Ties en Gozert lukken om bij elkaar te blijven?

Pieter van Koolwijk heeft met Gozert echt alle verwachtingen overtroffen! Het verhaal leest door de vlotte schrijfstijl erg gemakkelijk weg. Tijdens het lezen van het boek kan je het boek maar moeilijk aan de kant leggen. De schrijver weet je continu te boeien door alle maffe en spannende avonturen die elkaar in rap tempo opvolgen. De humor en fantasie die van Koolwijk in zijn boek verwerkt zijn echt goud waard! Het kan niet anders dan dat dit boek je een glimlach op het gezicht bezorgd. Het verhaal wordt nog krachtige door prachtige en kleurrijke illustraties van Linde faas. Je kan er tijdens het lezen niet om heen! De illustraties zijn adembenemend mooi, waardoor je helemaal in het verhaal wordt meegenomen. De boodschap die van Koolwijk in zijn boek heeft verwerkt zorgde voor een lach en traan op mijn gezicht. Ik kan niet anders beamen dan dat dit boek echt fantastisch is! Een verhaal dat zelfs volwassen doet betoveren!

Meer recensies van Renate Burger