De edelsteentrilogie- robijnrood

Renate Burger 30 juni 2020
Aaah! Waarom is niemand in haar familie normaal?! Gek wordt de zestienjarige Gwen soms van haar strenge oma lady Arista, haar bemoeizuchtige tante Glenda en vooral haar arrogante nichtje Charlotte. Maar boven alles van de vele geheimen in haar eigenaardige familie... Alles wordt anders als ze op een dag plotseling terechtkomt in het Londen van honderd jaar geleden. Wanneer ze gelukkig ook weer snel naar haar eigen tijd terugspringt, wordt duidelijk dat zijzelf het allergrootste geheim van de familie is. Gwendolyn komt terecht in een wereld van tijdreizen, prachtige kostuums, een geheim genootschap, een machtige graaf en vooral ook... de knappe Gideon. En ze komt erachter dat het niet handig is om dwars door alle eeuwen heen ook nog verliefd te worden..

Soms heb je van die boeken die je niet snel zal vergeten. Robijnrood van Kerstin Gier is zo boek! Ik kan me nog goed herinneren hoe ik dit boek tegenkwam in de bibliotheek. Ik was direct verliefd op de prachtige cover en eenmaal begonnen met lezen kon ik niet meer stoppen! Jaren later kom ik de edelsteentrilogie bij toeval tegen en besluit ik deze boeken te herlezen.

Wauw wat een verhaal! Het verhaal is luchtig geschreven ( pas op! Als je eenmaal begint kun je het boek moeilijk aan de kant leggen!) en vanaf de eerste bladzijde weet Kerstin Gier je aandacht te grijpen. Tijdens het lezen heeft Gwendolyn meerdere keren een brede glimlach op mijn gezicht getoverd door haar grappige gedachtes en uitspraken. Gier weet de spanning goed op te bouwen door alle avonturen, wendingen en mysteries. Ik kijk enorm uit naar deel 2!

Het boek krijgt van mij vijf sterren!

Meer recensies van Renate Burger