Wat langdradig maar toch weer een echt King pareltje!

Ik vond de verhaallijn uniek en het zet je aan het denken. Kunnen wij kinderen met deze krachten gebruiken en misbruiken om de rest van de mensheid te redden? Het zou een goed ethisch dilemma kunnen zijn.
Eigenlijk worden de kinderen in dit verhaal als proefpersonen gebruikt en wanneer de dingen niet gebeuren zoals de leiding het graag ziet , gebeuren er de verschrikkelijkste dingen met deze kinderen. Bizar en afschuwelijk als dit in deze wereld zou gebeuren op deze manier. Ik vond het boek echter wat stroef door lezen. Het verhaal was zeker interessant en dat maakte dat je door wilde lezen. Echter werd alles langdradig omschreven en duurde het voor mijn gevoel een hele poos tot de clou kwam.
Wat ik mooi vind aan Stephen King is dat hij regelmatig delen uit zijn eerder verschenen boeken refereert. Zo werd de tweeling uit dit boek vergeleken met The Grady Twins uit The Shining. Love it!

Meer recensies van Roelien Struik