In 1 ruk uit gelezen

Roelien Struik 25 juli 2019
Regelmatig verkies ik de ‘volwassen’ boeken voor young adult boeken (vraag mij daarbij wel af wanneer je boeken onder de ‘volwassen’ categorie kan plaatsen hoor haha). Maar goed, je snapt mij hoop ik. Young adult lees ik niet vaak. Maar nadat ik dit boek heb gelezen vraag ik mij af waarom ik deze categorie niet vaker lees. Wat las dit boek lekker door! Vandaag was ik een dag vrij, en ik heb Truth or Dance in 1 ruk uitgelezen. En ondanks dat ik een onwijze boekenwurm ben komt dit niet vaak voor. Het boek is spannend van begin tot het einde. Zelf heb ik helemaal niets met ballet. Echter de schrijfwijze van Chinouk Thijssen zorgt ervoor dat je je het verhaal goed kan inbeelden en in plaatjes voor je kan halen. Het is een zeer realistisch boek, in de tijdsgeest van het heden geschreven.
Enige minpuntje vond ik dat er regelmatig te lezen viel dat 1 van de personages uit het boek te dik was voor een danscarrière. Ik snap dat dit in de danswereld het geval is, echter vond ik niet dat dit als ernstig beschreven werd. Het werd beschreven alsof het in de dagelijkse gang van zaken, buiten de danswereld om, ook heel normaal is. Ik zou er in kunnen komen dat er tieners zich hier aan willen refereren.

Meer recensies van Roelien Struik