Fijne schrijfstijl, ideaal om helemaal in een andere wereld te duiken

Roos 03 november 2023
Ik noem mezelf een alleslezer, maar ik moet bekennen dat ik tot nu toe nog nooit een boek van Danielle Steel had gelezen. En dan te beseffen dat deze schrijfster inmiddels meer dan 200 boeken heeft geschreven, er wereldwijd meer dan een miljard heeft verkocht, en dat er jaarlijks 7 boeken van haar hand verschijnen.

Vooroordelen had ik wel: het zijn vast romantische boeken voor oude oma’s, een soort bouquetreeksen in een modern jasje, zou je daar nu echt veel plezier aan beleven?

Ik deed mee met een buddyread van Ilona van LS Uitgevers en zo ontving ik Steels laatste boek ‘Alles wat schittert’ met een prachtige gouden kaft. Ik ging lezen en wilde niet meer stoppen.

Dit boek gaat over Coco, begin twintig woonachtig in New York, studerend met rijke ouders. Wanneer zij plotseling sterven staat ze er bijna alleen voor en komt ze terecht in Londen. Daar probeert ze een nieuw leven op te bouwen en wordt ze verliefd. Maar uiteraard gaat dat niet allemaal goed…

Inmiddels snap ik waarom zoveel mensen, en echt niet alleen oude oma’s, deze boeken zo graag lezen. Steel heeft een enorm fijne schrijfstijl, die ook in de vertaling heerlijk wegleest. En hoewel de plot van het boek me doet denken aan soaps en de bouquetreeksen die ik vroeger ook een periode heb verslonden, is dit een boek om helemaal in een andere wereld te duiken, zoals de kaft ook zegt: wegdromen met een verhaal dat je raakt. En dat is af en toe ook heerlijk!

Ik heb genoten van dit boek, en weet zeker dat er nog meer zullen volgen!

Meer recensies van Roos