De volhouder wint

Ruby 20 juli 2021
Carole Johnstone was een voor mij onbekende schrijfster ook al won ze al heel wat prijzen voor haar kortverhalen. Haar eerste thriller is wel deze spiegeltweeling.
Ik had nog nooit van een spiegeltweeling gehoord maar dit bestaat dus echt (ongeveer 5% van alle eeneiige tweelingen is een spiegeltweeling en ze zijn dus identiek hetzelfde, alleen tegengesteld aan elkaar.
Het boek vertelt het verhaal van Cat en El die omwille van ruzie uiteen gegaan zijn en elkaar al jaren niet meer gehoord hebben. Tot het moment waarop El vermist raakt en Cat noodgedwongen uit Amerika terugkeert naar hun gezamenlijk verleden. Waar is El en wat is er gebeurd? Dat is de leidraad doorheen het verhaal waar je Cat volgt in de zoektocht naar de waarheid waarbij ze ook geconfronteerd wordt met alle onafgeronde zaken en gevoelens uit het verleden
Door dagboekfragmenten, brieven en e-mails leer je de personages echt goed kennen.
Het boek bestaat uit 2 delen en het eerste deel is wat moeilijk om in te komen. Ik kan alleen maar zeggen dat je best eventjes doorbijt want het loont wel de moeite.
De titel van mijn recensie mag je dus letterlijk nemen. Zowel jij als lezer wint door vol te houden en zo toch nog een spannend en goed boek te kunnen lezen, als Cat wint wanneer ze eindelijk te weten komt wat er met El gebeurd is.

Meer recensies van Ruby