Als je een chickflick wilt, +1 extra ster

Ruud 18 november 2020
Never judge a book by it's cover, dacht ik toen ik de titel zag en de kaft bekeek. Ik zocht een nieuw boek, was toe aan iets tofs na 2 wat tegenvallende boeken. Ik las heel wat reviews door en zo veel mensen waren enthousiast. Het plot leek me wat chickflick, maar de reviews trokken me over de streep. "Knap en goed, hoe er over dit heftige onderwerp wordt geschreven".
Ikzelf ervoer het boek vooral als een lekker simpel geschreven stijl met in de hoofdrol een meisje dat zich te wanhopig aan de voeten van haar ex werpt. Wanneer "het thema" echt inhoud gaat krijgen, lees je vooral in 3 hoofdstukken 10x een geschreven zin "hij steunde met zijn armen op zijn knieën", maar dan op 10 variaties. Nee, er zit geen diepgang in dit boek. Het is een oké boek, maar alle positieve reviews komen denk ik dus van mensen die hun heil zoeken in chickflicks of zeer light verhaaltjes (wat helemaal oké is uiteraard!) Maar ze deden mij wat anders vermoeden.
Dus in dit geval geldt WEL: Judge a book by it's cover.

Meer recensies van Ruud