Interessant boek voor zeilers

Sabijn86 24 mei 2020
Dit reisverslag van Rob Biersma zal zeer interessant zijn voor zeilers. Met alle begrippen van dien vertelt hij in mails naar zijn familie en vrienden hoe hij naar Suriname vaart en terug. Dat Biersma een bioloog is kun je merken: de verschillende vogels en andere beesten die hij onderweg tegenkomt komen worden met officiële namen en veel interesse genoemd. Het laat zien hoe Biersma tijdens zijn tocht geniet van de kleine dingen en de wonderen der natuur. Ook de windrichtingen komen uitgebreid aan bod. Dit is een beetje zoeken voor een niet-zeiler zoals ik maar je krijgt in ieder geval wel mee wat voor kunst en kunde er voor nodig is om zo’n tocht te kunnen maken. Biersma schrijft prettig, met een vleugje ironie af en toe, en toch wordt het boek voor mij als niet-kenner halverwege saai. Teveel dezelfde verhalen en teveel termen die ik overigens voorin het boek wel kan opzoeken maar me toch geen levendig beeld geven. Voor echte zeilers is het daarentegen denk ik een geweldig inspirerend en interessant boek.

Meer recensies van Sabijn86