Een verhaal dat je terug brengt in de geschiedenis

Sabine 13 juni 2019
Het geheim van Leonardo Da Vinci is een roman die je tot nadenken brengt.
Het boek gaat eigenlijk over een moord die gebeurt in de periode dat Leonardo DaVinci bezig is met zijn kunstwerk Het laatste avondmaal. Hoewel het zo op de achterflap beschreven staat is het eigenlijk niet echt de moord die het boek bepaalt, eerder gaat het over het leven van Leonardo, de moord is een kleine leidraad in het boek.
Je leert er veel in over de geschiedenis en het leven van schilders en geleerden uit die tijd. Wat mij het meest bijblijft uit dit boek is dat Leonardo Da Vinci niet alleen een kunstenaar was maar ook iemand die alle details tot in de puntjes voorbereidde en uitzocht alvorens ze te schilderen. Zijn honger naar steeds meer kennis maakt het hem soms moeilijk om zich te concentreren op zijn schilderwerk.
Wat wel jammer is, is dat het boek moeilijk leest omdat er veel wiskundige termen in gebruikt worden die moeilijk zijn voor niet wiskundige mensen

Meer recensies van Sabine