Prachtig boek

Sabine 28 september 2020
Hallo Gaby ( als ik U zo noemen mag)
Ik ga even eerlijk tegen U zijn.
Toen ik jou boek voor het eerst op fb zag, was ik dadelijk geïntresseerd, maar ik zat op dat moment diep, was net volledig gecrasht. Maar de recensies bleven verschijnen en jou boek bleef mij trigeren, toen ik op de laatste dag van 2019 het dan eindelijk in voorraad zag bij de boekhandel heb ik niet getwijfeld en het meteen meegenomen, ik had toen een half jaar lang geen boek meer gelezen.
Vijf jaar geleden kregen we het nieuws te horen dat mijn man een spierziekte heeft, kort daarna werd er darmkanker vastgesteld bij mijn broer, hij is gelukkig er goed uitgekomen. Even daarna werd er bij mijn mama ook een kleine tumor gevonden in de darmen, een operatie ter voorkoming van darmkanker werd voorgesteld en uitgevoerd, mijn ouders zouden erna op vakantie gaan dus werd de operatie gedaan zodat ze op de afgesproken datum konden vertrekken, helaas heeft het niet mogen zijn, ze heeft 8 maanden geleden. Wat een besparende operatie moest zijn mondeuit in 3 soorten kanker tegelijk. De rotziekte heeft in mijn familie op vijf jaar tijd evenveel slachtoffers gemaakt. Ik probeerde klaar te staan voor iedereen en probeerde hun verdriet te minderen, zonder aan mezelf te denken met in de zomer van 2019 de nodige gevolgen.
Dankzij jou boek ben ik weer gaan lezen, maar wat ik nog veel fijner vind is dat ik mijn mama alleen maar ziek kon herinneren, hoe graag ik ook wilde ik kreeg enkel die beelden op mijn netvlies, tot nu, dankzij jouw boek kwamen de beelden die ik zo graag terug wilde langzaam weer. Dus door het verhaal van Jasmijn heb ik de kans gekregen om alles wat er gebeurt is een mooi plaatsje te geven. Dankjewel daarvoor.
Het boek is zo mooi geschreven dat ik me betrokken voelde bij Jasmijns leven en vriendinnen.
Voor mij heeft het boek dus een grote waarde en ik ga het dan ook koesteren en nog vaak herlezen. Dankjewel voor jou prachtige boek.
Groetjes Sabine

Meer recensies van Sabine