Een nieuw boek, een nieuwe schrijfster

Sabine 17 september 2019
Ik mocht dit boek lezen voor een leesclub. Bij de voorstelling van het boek op de hebbanpagina las ik het voorstukje en ik was dadelijk nieuwsgierig naar het hele boek.
Het boek gaat over Kitty die terug kijkt op haar jeugd. Het was een niet zo fijne jeugd voor haar, ze woont nog thuis maar voelt zich achteruit geduwd door haar ouders omdat ze meer om haar zusje geven dan om haar. Op haar manier zoekt Kitty dan aandacht op andere manieren, onder andere bij Gijs, een vriend van haar. Ze doet alles om zijn vriendschap niet te verliezen, ook naaktfoto's laten maken. Wanneer ze ouder word beseft ze dat ze dingen gedaan heeft waar ze zich voor schaamt, de relatie met haar ouders verbetert niet en als haar zusje dat zwanger blijkt te zijn zelfmoord pleegt verdenkt ze haar vader van incest. Hierdoor verliest ze alle contact met haar ouders. Wanneer ze Gijs terug tegenkomt beginnen zich gebeurtenissen uit het verleden in een ander daglicht te komen staan. Kan Kitty haar fouten uit het verleden nog rechtzetten?
Ik vond het verhaal boeiend, heel vlot leesbaar en het blijft je nieuwsgierigheid opwekken.
Voor mij word de schrijfster Hedwig Meesters iemand die ik toevoeg op mijn favoriete lijstje, ik kijk uit naar volgendenxe boeken van haar.

Meer recensies van Sabine