Superinteressant!

samanthasboekenhoekje 21 november 2020
Ik ben een grote fan van Verweven leven! Ondanks dat ik al heel wat over schimmels weet door mijn biologische achtergrond, heb ik superveel bijgeleerd. Er waren zoveel interessante weetjes! Daarnaast ben ik ook grote fan van de opmaak. Persoonlijk hou ik van botanische tekeningen en die zijn zowel op de cover als in het binnenwerk te vinden. Er is ook een sectie met kleurenfoto's. De uitgebreide noten vond ik ook een pluspunt! Ongeveer 100 van de 383 pagina's van het boek zijn noten en bibliografie: je kan zo makkelijk zelf dieper graven en meer over het onderwerp te weten komen als je dat graag wil, maar kan je het ook negeren als het zo al genoeg informatie is.

Het enige nadeel van Verweven leven: soms leest het boek wel stroef. Er is zoveel informatie neergeschreven... het is veel om te verwerken. Ook wordt er in bepaalde stukken nogal wat vaktaal gebruikt, wat soms lastig lezen is. Zelf las ik elke dag een aantal pagina's en daarna moest ik het even laten bezinken. Door op die manier, rustig, in het boek te lezen was het voor mij een fantastische ervaring! Maar het is dus geen boek om op een avondje uit te lezen.

Meer recensies van samanthasboekenhoekje