Ik wil de rest van hun levensverhaal lezen

Sandra9698 13 april 2021
Dit boek is geschreven door Tracy Rees, een schrijfster uit South Wales. Dit is het tweede boek van haar wat in het Nederlands is uitgebracht.

Tommy en Josie zijn de hoofdpersonen in dit verhaal wat zich afspeelt in Grindley en Arden, twee kleine mijnwerkersdorpjes in Engeland rond het jaar 1900.
Tommy moet net als zijn vader en diens vader in de mijn gaan werken en Josie wordt verwacht te gaan trouwen met een man uit haar dorp. Ze zitten allebei vast in een leven wat op de een of andere manier niet bij ze past en ze zijn vastbesloten hieruit te ontsnappen, en meer van hun leven te maken. Weg uit dit leven waarin alles al is voorbestemd, en je geen eigen, andere keuzes lijkt te kunnen maken.

Tijdens deze “ontsnapping” stuiten ze op een geheim wat in het begin niet zo heel groot lijkt, maar naar het einde toe een heel belangrijke wending aan het verhaal geeft.

‘De caleidoscoop sloot zich, met een gedecideerde klik’. Zo verloopt het verhaal ook, in het begin allemaal losse onderdelen die naar het einde toe naar elkaar komen en in elkaar vallen tot een mooi geheel.

Wat ik het mooie aan dit boek vond, is dat het zo authentiek is geschreven dat je het gevoel hebt een waargebeurd verhaal te lezen. En door de stijl van schrijven kun je je ook heel erg gemakkelijk inleven in de hoofdpersonen, alsof je er zelf bij bent. Toen ik de laatste bladzijde omsloeg, was ik gewoon teleurgesteld. Want ondanks dat het een mooi, afgerond geheel is, wil ik de rest van hun levensverhaal lezen.

Meer recensies van Sandra9698