Ongenadig bloedstollend

Sandra9698 15 februari 2020
Een boek van Karin Hazendonk, een voor mij onbekende schrijfster, die toch al een aantal boeken op haar naam heeft staan. Het boek Ongenadig is voor mij het eerste boek wat ik van haar lees.
Het verhaal gaat over Sven en Anouk die elkaar op een personeelsfeest ontmoeten. De vonk springt over en al snel gaan ze samenwonen, ondanks Anouk’s twijfels over Sven. Al snel blijkt Sven toch heel anders te zijn, dan hij in het begin liet zien en verandert langzaamaan haar roze wolk in een gitzwarte orkaan.

Het boek leest als een trein. Het wordt opgedeeld in hoofdstukken waarin je leest vanuit het perspectief van de verschillende hoofdpersonen. Het wordt heel erg realistisch beschreven. Het geeft je zelfs het gevoel dat het zo echt kan gaan gebeuren, of al is gebeurd. En dat maakt het extra spannend. Op een gegeven moment begint het voor mij iets ongeloofwaardiger te worden, maar dat verandert weer door een nieuwe wending in het verhaal waardoor ik weer meegesleept word.

Het einde was bloedstollend spannend, en zag ik geheel niet aankomen. Al met al een erg spannend boek, en ik ben best benieuwd naar de andere boeken van deze schrijfster.

Meer recensies van Sandra9698